به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، مرتضی رمضانی گالشی در دیدار با امام جمعه اهل سنت از آمادگی برای ارایه مجوز به بومیان متقاضی ایجاد خانه مسافر خبر داد.

وی افزود: بومیانی که در حریم بافت تاریخی کیش سکونت دارند و متقاضی اسکان مسافران در قالب خانه مسافر در این منطقه هستند می‌توانند برای دریافت مجوز اقدام کنند.

رمضانی با اشاره به درجه بندی خانه مسافر‌ها بر اساس ضوابط و شیوه نامه‌ها گفت: دریافت مجوز اسکان برای ایجاد خانه مسافر با جلوگیری از هرگونه ناهنجاری اخلاقی و اجتماعی، باعث استاندارد سازی، امنیت خاطر گردشگران و کمک به اقتصاد خانواده‌ها می‌شود.

وی با اشاره به تلاش سازمان منطقه آزاد کیش برای ارتقاء سطح ارائه خدمات به بومیان فعال در عرصه صنایع دستی، گفت: فهرستی از بومیان در حال تهیه است تا برای دریافت وام با نرخ کارمزد بین صفر تا ۴ درصد به معاونت صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی معرفی شوند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه برای حمایت از صنایع دستی محلی و بومی مصوبه‌ای در شورای معاونین سازمان در حال تصویب است و براساس آن صنایع دستی نفیس بومیان کیش به عنوان سوغات به میهمانان و برگزیدگان رویداد‌ها اهدا خواهد شد، افزود: با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش غرفه‌های خاص برای بومیان در پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش در نظر گرفته خواهد شد تا صنایع دستی که اصالت و قابلیت صادرات داشته و دارای استاندارد هستند برای فروش در معرض نمایش گردشگران قرار گیرند.

مرتضی رمضانی از برگزاری کلاس‌های رایگان آموزشی برای بومیان علاقمند به فعالیت در حوزه صنایع دستی و تشکیل کلاس‌های پیشرفته برای فعالان این رشته خبر داد و افزود: درصددیم کیفیت و اقلام بسته بندی صنایع دستی بومیان کیش را ارتقا داده و به گردشگران عرضه کنیم تا به عنوان سوغات و بخشی از خاطره سفر به کیش با خود به یادگار داشته باشند.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد کیش براساس ضوابط و مقررات به مرمت و بهسازی بافت تاریخی کیش کمک و فرایند محقق شدن آن را تسهیل می‌کند.

امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این دیدار با بیان اینکه گردشگری محور اصلی فعالیت‌های جزیره کیش است و در این میان بومیان نیز می‌توانند با بهره گیری از آداب و سنن خود سهم بسزایی در ارایه خدمات به گردشگران ایفا کنند، تاکید کرد: رونق منطقه سفین و معرفی آداب و رسوم بومیان منطقه، نقش مهمی در توسعه این صنعت ایفا می‌کند.

شیخ یعقوب شمس تصریح کرد: جزیره کیش علاوه برامکانات مناسب برای پذیرش گردشگر از آب و هوای مطلوب و آرامش بی نظیر برخوردار است و باید از این ویژگی‌ها برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی کیش بهره برد و در این میان بافت سنتی ­منطقه سفین، خانه بومیان کیش، روستای باغو، باغ‌ها و زیبایی‌های تاریخی این منطقه از جاذبه‌های گردشگری کیش است و باید برای حفظ و معرفی گسترده آن به گردشگران تلاش کرد.

وی افزود: گردشگران برای آشنایی با فرهنگ مناطق مختلف، مقاصد گردشگری را انتخاب می‌کنند و جزیره کیش نیز به دلیل فرهنگ غنی و پیشنیه تاریخی ارزشمند خود، مقصد مطلوبی برای گردشگران است.

امام جمعه اهل سنت کیش با قدردانی از اقدامات سازمان برای مساعدت به بومیان فعال در حوزه صنایع دستی و گردشگری گفت: آثارخیر و برکت این کار سال‌های سال به یادگار خواهد ماند و دعای خیر مردم همیشه همراه و پشتوانه خدمتگزاران خواهد بود.

بدریه بحرینی رییس شورای شهر کیش در این دیدار با اشاره به فرهنگ و تمدن والای ساکنان کیش پیشنهاد برگزاری کارگاه‌های آموزش آشپزی و آموزش نگهداری خوراکی‌های محلی برای طولانی مدت، حمایت از صنایع دستی فراموش­ شده، ترویج و عرضه غذا‌های محلی کیش در رستوران‌ها و مراکز پذیرایی، احیا موسیقی سنتی بومیان، عرضه پوشش بومیان در مراکز خرید کیش و عدم دریافت اجاره بها از بومیان فعال در حوزه صنایع دستی مطرح کرد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.